Kan je 2 installatieautomaten achter elkaar plaatsen op dezelfde kabel?

Vanuit het hoofdgebouw (achter aardlek en installatieautomaat) hebben wij 3 kabels doorgetrokken naar het bijgebouw. deze 3 kabels willen wij graag in het bijgebouw ook achter een aardlek en 3 installatieautomaten plaatsen. Reden hiervoor is dat als er teveel stroom wordt gebruikt of kortsluiting in het bijgebouw plaatsvindt er dan in de meterkast van het bijgebouw (na oplossen van het probleem ;-)) de schakelaar weer terug gezet kan worden. Is dit met een meterkast met aardlek (40A, multi Merlin Gerin) en 3 installatieautomaten (16A, multi 9, dpn B16) goed te organiseren? Klapt de aardlek er niet sowieso ook in het hoofdgebouw uit? En hoe ziet het schema er dan uit? Alvast enorm bedankt voor de reactie! mvg Herman Bruins

een jaar geleden
2.4K
TurfGraver
een jaar geleden
Als je zorgt dat automaten in het bijgebouw van lager amperage (en sneller) zijn dan hoofdgebouw gaat dat werken, anders kan het beide kanten uit.

Antwoorden (1)

Ja, dit is mogelijk. Je kunt twee installatieautomaten achter elkaar plaatsen op dezelfde kabel door een splitter te gebruiken. De splitter verdeelt het signaal van de kabel en stuurt het naar beide installatieautomaten.
9 maanden geleden