Radiator maakt krakend geluid, hoe verhelp ik dat?

Mijn radiator maakt een heel raar krakend geluid wanneer de kachel in mijn appartement aanslaat, luister naar https://vocaroo.com/19gSlxHnTXTu voor een audio voorbeeld. Het maakt ook niet uit of de radiatorknop uit of aan staat, zodra de kachel aanslaat maakt hij dit geluid en blijft dit doen (zelfs als hij al lang warm is). Wanneer de kachel in het appartement dan volledig afsluit omdat de ruimte warm genoeg is, is het geluid ook gelijk weg. Geluid komt echt van binnenin de radiator vandaan. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Alle andere radiatoren in het huis doen dit overigens niet, jammer dat de krakende radiator net in mijn slaapkamer is ;)

een jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Hey Jordy! Het kraken betekend dat je je radiator moet ontluchten. Je kan het beste even een YouTube filmpje opzoeken. Hopelijk werkt het, succes!!!
een jaar geleden