Waardoor neemt het debiet van de badkraan af?

Sinds een aantal weken neemt het debiet van de badkraan af. Het duurt nu bijna 40 minuten eer je er fatsoenlijk in kunt zitten. Koud water loopt goed door.
Waar moet ik aan denken? Kapotte kraan, ketel, oid?
Het is trouwens een keramische thermostaatkraan van Grohe.

een jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Er zijn een aantal mogelijkheden waardoor je keramische thermostaatkraan minder water geeft:

1. De warmwatertoevoer is beperkt (verstopt in de leiding of in de thermostaatkraan).
2. De temperatuur van het warme water (uit de geiser of boiler) is te laag. Als het warm water niet warmer is dan de uiteindelijk gevraagde temperatuur, staat daardoor de koudwatertoevoer helemaal uit. Dan heb je dus een veel kleiner debiet.
een jaar geleden
Arjo
een jaar geleden
Wat 1 betreft: hoe kan een leiding opeens dichtzitten? De kraan heb ik ontkalkt.
Wat 2 betreft: het water is gloeiend heet, maar een heel klein straaltje.
Kan er niet iets stuk zijn in de kraan? Als ik de kraan iets kouder zet, lijkt het alsof hij even veel meer water geeft, maar dat stopt binnen een seconde.