Hoe hang ik een platte lampenkap op aan gipsplaten zonder centraaldoos?

Zoals de titel het al zegt. In mijn huis steekt gewoon zo een draad uit het plafond, geen centraaldoos te bekennen. Daar komt ook nog bij kijken dat het plafond een verlaagd plafond is gemaakt van gipsplaten. Hoe hang ik hier een platte plafond lampenkap aan op? Het liefste heb ik een platte lampenkap. Ik lees wel op websites dat er een soort versteviging van hout of een ander materiaal moet zitten maar ik heb geen idee of dit er überhaupt wel zit en ik ben te onervaren om dit allemaal zelf uit te vogelen. Wie kan mij uitleggen hoe je in dit geval dus een platte plafond lampenkap ophangt en of dit überhaupt wel kan?

een jaar geleden
1.5K
tinus1969
een jaar geleden
Dit kan je alleen uitzoeken door ter plekke te kijken. Niet via GV.

Antwoorden (1)

Op de naad van de gipsplaat zit altijd een lat. Als dat niet zichtbaar is door stucwerk of de draden zitten in het midden van de gipsplaat kunnen er nog gipsplaatplug in gedraaid worden.
https://www.hornbach.nl/shop/TOGGLER-Gipsplaatplug-SP-materiaaldikte-9-5-15-mm-6-stuks/7256628/artikel.html?wt_mc=nl.paid.sea.google.alwayson_lia.eis.product.14492189214.127068353496.&&&&&&&&gclid=CjwKCAjw4JWZBhApEiwAtJUN0FKIw0Wm8C1o6n0bMN6iGQM0tidW7MyQ7_52CMcfmsfiyj75gx50ABoC_fsQAvD_BwE
een jaar geleden