Heb een huurwoning met garage mag ik zelf een garagedeur met bediening plaatsen?

Wij willen in onze huurwoning met garage zelf een gebruikte garagedeur met afstands bediening plaatsen mag dit zomaar of moet dit eerst met de woningbouw worden kort gesloten.

een jaar geleden
1.9K
tinus1969
een jaar geleden
Ik zou dit zeker afstemmen, ihb ook of je de oude deur bij huuropzegging moet terugplaatsen.

Antwoorden (1)

Dat moet je eerste met de verhuurder overleggen. Als er nu uniformiteit is in uiterlijk van de garagedeuren in de buurt, dan kan het zijn dat je geen toestemming krijgt om een andere deur te plaatsen. Ook bouwtechnisch kunnen er redenen zijn om geen andere deur te mogen plaatsen. De constructie van de garage moet wel berekend zijn op het extra gewicht en mogelijk andere plaats van bevestiging van de elektrische deur.

Waarschijnlijk staat ook in je huurcontract en/of in de algemene huurvoorwaarden van de woningbouwvereniging wat de procedure is voor het aanbrengen van veranderingen door de huurder. Sommige verhuurders hebben een handig online formulier dat je kunt invullen om de aanvraag te doen. Soms moet je eerst bellen of mailen om te vragen hoe je de aanvraag voor toestemming moet regelen.
Inekez1
een jaar geleden