Hoe kun je het best een gootsteen ontstoppen?

Op de slaapkamer heb ik een wastafel en die gebruiken we alleen voor tandenpoetsen en wassen, koud water. Elke 2 maanden loopt de wasbak slecht door en gebruik ik een plopper met weinig resultaat. Gootsteenontstopper helpt niet.
De afvoerpijp loopt direct na de zwanehals verticaal naar beneden dus dat is prima.

2 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Een goede methode is soda (zilver- of kristalsoda, verkrijgbaar bij iedere supermarkt) en heet water. Soda lost vet en zeepresten op.
Bij een verstopping meng je een pak soda met een liter heet water en giet dat in de verstopte afvoer. Laat het een nachtje staan en giet er de volgende dag nog een liter heet water in.
Maar je kunt ook preventief soda gebruiken. Dan meng je een kleinere hoeveelheid soda met een liter heet water en doet verder hetzelfde als bij een verstopping. Als de regelmatig doet, bijvoorbeeld eens per week, kan dit verdere verstoppingen voorkomen.