Kan ik mijn CV leeg laten lopen en wel warm water krijgen?

Ik moet in het huis de radiator verwijderen en leeg laten lopen. Maar ja, het wordt wel kouder deze dagen en het zou fijn zijn als ik wel de verwarming kan gebruiken en over warm water beschik... Heb ik hiervoor een gevuld CV (die werkt) nodig?

2 jaar geleden
3.6K
Inekez1
2 jaar geleden
Zorg dat je goed weet wat je moet doen voordat je begint. Zorg dat je al het benodigde materiaal in huis hebt. Dat kun je in relatief korte tijd (afhankelijk van hoe handig je bent en hoe goed je overal bij kunt) de cv uitschakelen, leeg laten lopen, radiator verwijderen, leiding afdoppen, cv-systeem vullen en de boel weer aanzetten. Zou in een paar uur moeten kunnen.

Antwoorden (1)

Dat gaat helaas niet met een lege cv, tenzij deze twee warmtewisselaars heeft.
Het gas verwarmt het cv-water via de warmtewisselaar. Zonder water krijg je problemen.
Bij aanwezigheid van een tweede warmtewisselaar wordt bij warmwatervraag alleen deze geactiveerd.