Waarmee kan ik het beste een foto gedrukt op een dibond plaat ophangen?

De fotoplaat is 90 bij 120cm (verticaal/staand) en zou ik op een muur willen hangen die behangen is.
Ik dacht aan nanotape, maar ben bang om het behang te beschadigen en ook dat een strip nanotape het gewicht misschien niet houdt.
Miss beter om op de een of andere manier een of twee haakjes te bevestigen?
Het materiaal is 1 cm dik en weegt in totaal 2,5 kilo. Het fijnst zou zijn dat we de plaat er ook af en toe af kunnen halen, maar hoeft niet per se. Belangrijkste is dat het stevig hangt en niet naar beneden valt.
Zou graag jullie advies horen! Alvast dank!

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Ik heb zelf ook zoiets. Ik heb mijn foto opgehangen met aluminium afstandhouders. Moet je wel in de muur boren, dus het behang beschadigd dan ook...
Maar ja, anders kan je nooit iets opgehangen of je moet zo'n ophangsysteem aanschaffen.
In de link van bol.com de ophangers die ik zelf heb.
In de link van de hornbach het ophangsysteem.
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dank voor je reactie! Ik vind het niet erg hoor als ik een spijker in de muur moet slaan, maar een beschadiging van een strip tape die ik er weer af moet halen en zo het behang beschadigt, vind ik wel anders. Ik wil liever geen gaten in het paneel, dus de afstandhouders zijn helaas geen oplossing voor hier. Dankjewel voor het meedenken! Wordt gewaardeerd!