Kan een CV ketel ook werken zonder een aangesloten thermostaat?

Dit tijdelijk, bijvoorbeeld als je huidige thermostaat kapot is totdat je weer een andere hebt?
Moet je dan een extra handeling verrichten aan de draden uit de muur die naar de thermostaat lopen om de ketel toch te laten draaien?
Bijvoorbeeld voor de Remeha AVANTA CW4

3 jaar geleden
10.5K

Antwoorden (1)

De eindjes aan elkaar knopen, ofwel de draden met elkaar verbinden. Dat is wat de thermostaat in feite ook doet, als deze het signaal geeft; BRANDEN!!!!
jc54
3 jaar geleden
Ritsuka
3 jaar geleden
Klopt. En er dan wel zelf op letten om ze op tijd weer los te maken, anders blijft hij stoken!
Griffin
3 jaar geleden
Het is een modulerende CV, en daar hoort een modulerende regelaar bij, zomaar de draadjes aan elkaar knopen voor warmtevraag lijkt mij geen briljant idee.
https://www.gebruikershandleiding.com/Remeha-Avanta-28c-CW4/preview-handleiding-394910.html?page=0018
TurfGraver
3 jaar geleden
Aan/uit thermostaat kan ook..
Zelfde handleiding.
Maar te lang aan laten staan lijkt mij geen goed idee.