Komt deze lekkage door smeltende sneeuw en moet ik hier wat aan doen?

Zie foto’s:

De buis wat je ziet is onze gas leiding en de ruimte is onze kelder bij de keuken onder de trap. De kelder is ongeveer 1 meter onder de normale woonlaag.

Ik vermoed dat dit smelt water is dat langs de gasbuis bij ons naar binnen is gedruppeld.

Paar maanden geleden was er ook een plasje maar toen dachten we dat onze vriezer stuk was.

Moet ik hier wat aan doen of is het niet erg dat er 2x per jaar er een plasje ligt?

NB:
Denk dat de vorige bewoners hier ook last van hadden aangezien ze hun vriezer op een verhoging hadden

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Na de vele sneeuw en dus veel dooi is het grondwater gestegen. De belangrijkste oorzaak is dus niet de sneeuw, maar het grondwaterpeil. Als je er niet echt last van hebt kan je het zo laten (droogt later weer op) anders kan je proberen om na een droge periode de kieren dicht te kitten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Die koperen gasleiding vormt een koudebrug waarop lucht in de woning op condenseert tot water, isoleer gewoon die gasleiding met armaflex o.i.d. en je bent van het gezeik af.
En ik zou inderdaad ook dat treurig stukje kitwerk even opnieuw doen.
Toegevoegd op 18 februari 2021 21:37: tekst