Ik heb een mengkraan alleen op koud water aangesloten. Waarom komt er maar heel weinig water uit?

We hebben de warmwaterkraan nog niet aangesloten, omdat we nog geen boiler hebben. Is het normaal dat er dan geen water uit de kraan komt en hoe kan dat? Wanneer er een kraantje aangesloten wordt op alleen de koud water leiding, dan spuit het water er uit. Dus het ligt niet aan de leiding in de muur. Is er dan druk nodig uit de warm waterleiding (vanuit de boiler) om de kraan te laten werken? Hoe werkt die kraan dan?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
21.2K
TurfGraver
3 jaar geleden
Wat als je de "meng" gedeelte (wat de mx tussen koud en warm regelt) op alleen koud zet?
Griffin
3 jaar geleden
Heb je de montage-handleiding wel goed gelezen? kan zijn dat er afdichting in de kraan zit wat je eerst had moeten verwijderen.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk zit er een stopkraantje in de koud-waterleiding dat niet ver genoeg open staat.
jc54
3 jaar geleden
misschien zit het zeefje achter aansluiting van kraan verstopt.
kan kalk zijn.