Is het beter om een zolderraam te verwarmen en/of het gordijn open te houden in de winter?

Op zolder waar ik nauwelijks kom is een schuin dakraam. Ongeveer een maand heeft daarvoor een schuifgordijn gehangen en er blijkt schimmel aan de binnenkant van het glas en de kozijnranden te zitten, terwijl ik niet de indruk heb dat er echt een lek is. Is het beter om in de winter toch maar dit gordijn open te laten wegens het verdampen en erbij komen van warmere lucht?

3 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Condensvorming is de oorzaak door het gordijn kon het vocht niet weg dus het gordijn open laten is de oplossing.
3 jaar geleden
Bij alleen verwarmen verdwijnt het vocht niet allemaal. Goed ventileren is daarom belangrijk.
jc54
3 jaar geleden
Ventileren die handel zodat het vocht wegkan. Zou ook vooral de gordijnen open houden zodat het vocht niet zo geconcentreerd op een plek blijft.