Hoe kan ik muurdispenser op de muur bevestigen zonder te schroeven?

Goeiedag,

Ik probeer een flessenhouder te bevestigen aan mijn muur om mijn eigen bar te voltooien.Bij het boren met een klopboor lukte het mij niet om goede gaten in de muur te boren, de muur zou te sterk zijn.

Nu vroeg ik mij af of er ook alternatieven zijn om deze flessenhouder aan de muur te bevestigen? Hij moet flink wat gewicht kunnen dragen want er gaan maar liefst 6 flessen in. Heeft iemand een suggestie hoe ik dit makkelijk en goed kan bevestigen?

De muur is van stuc met daarachter beton.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
ronron1212
3 jaar geleden
Je moet wel een betonboor er in doen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@ronron1212
Er is een heel groot verschil tussen een klopboor en een hamerboor. In principe zijn het beide betonboren, maar de hamerboor is verreweg het sterkst.
ronron1212
3 jaar geleden
Het gaat mijn om het boortje dat moet wel een betonboortje zijn ik heb het niet over het apparaat @elder161
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@ronron1212
Een klopboormachine met de beste betonboor komt NIET door de harde beton; daar heb je echt een hamerboormachine voor nodig net een extra harde hamerboor. Met enige kluservaring weet je dat (verbrande betonboortjes, afgebroken betonboortjes en dan toch maar een hamerboormachine met speciale boor).
ronron1212
3 jaar geleden
@elder161 nogmaals ik heb het niet over het apparaat al heb je het beste apparaat zonder goed betonboortje kom je er niet in daar heb ik het over. Je hoeft mijn niet uit te leggen welk apparaat ik nodig heb ben erg goed op de hoogte daarvan.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@ronron1212
Ik denk, dat het probleem van deze discussie ligt in het feit, dat boor en boormachine voor veel mensen synoniemen zijn.

Antwoorden (1)

Vooral de betonnen muren van de laatste jaren zijn erg HARD.. Met een normale klopboormachine en een goede boor kom je er niet in. De boor wordt rood-gloeiend, maar geeft geen mooi, maar wel een ondiep gat.
Vanwege het gewicht van je flessenhouder MOET je deze wel boren en met goede pluggen en schroeven vast zeten.
Gebruik voor het boren een BOORHAMER-MACHINE. Deze zijn speciaal gemaakt voor het heel harde beton en gaan er door heen alsof het boter is.. Ze hebben een speciale boor met harde punt en een heel speciaal klopmechanisme. De BOORHAMERmachine kan je huren bij een goede doe-het-zelf-zaak. Vraag er wel meteen de goede boor (goede maat e.d) bij. De boor zelf moet je meestal zelf betalen en komt apart bij het huurbedrag.
En nog terugkomend op je vraag: "bevestigen zonder schroeven". Met zo'n gewicht is het ECHT NIET TE LIJMEN. Je zou dan alleen een stellage op de grond kunnen maken, maar dat kost je meer dan het huren ven een BOORHAMERmachine.
Toegevoegd op 12 oktober 2020 08:42: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
HeerVoldemort
3 jaar geleden
+ van mij, goed antwoord.
Zo'n machine huren heb ik ook wel eens gedaan. Ik moest gordijnrails ophangen in onze flat, wat een kneiterhard plafond zat daar in. Huren voor 4 uurtjes was iets van €15,- ofzo.