Kun je een plak PVC vloer eruit halen en dan nog een keer gebruiken?

ik heb pas een woning gekregen van de woningbouw, ik zelf heb schulden en zit bij de voedselbank, zij vroeg 700 euro voor de plak pvc vloer iets wat ik onmogelijk kon betalen.. nu heb ik haar 300 geboden meer kon echt niet, zij zo nee ik haal hem eruit en verkoop het. Ik zo waarschijnlijk ga je die niet meer kunnen verkopen maar ze is heel eigenwijs ik zij toen 350 meer kan echt niet.. maar nog steeds denkt ze dat ze er 2e hands nog wel 700 euro voor kan krijgen voor plak pvc. Kan dit of kan ze nu in feite de vloer alsnog weggooien?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
12.3K
ronron1212
3 jaar geleden
Hoe groot is het in vierkante meters? Ja ze kan het gewoon weggooien als ze dat wil het is haar vloer.
crispy
3 jaar geleden
Ik weet niet wat plak pvc is. Maar als je bedoelt dat het op het beton is vastgeplakt, is het niet opnieuw te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het is 40 vierkante meter. Maar zij wil hem verkopen en niet weggooien zij zegt dat zij 1000% zeker weet da je plak pvc er voorzichtig uit kunt halen en nog kunt verkopen
TurfGraver
3 jaar geleden
Ik zeg eruit en netjes de vloer achterlaten, pvc kan zij weggooien (heeft ze niks en een boel werk).
anneliez
3 jaar geleden
als ik kijk naar pvc vloeren zie ik ze voor rond 10 euro m2. dat is dan 400 voor die 40 van jou. ze moet dus wel hele dure pvc hebben om daar 2de hands nog 700 voor te krijgen. Ik zou ze er veel succes mee wensen
ronron1212
3 jaar geleden
@anneliez kwaliteitsvloeren kunnen wel 65 per vierkante meter kosten
ronron1212
3 jaar geleden
@anneliez het is waarschijnlijk een flat dus zal er ook een gedegen ondervloer op moeten voor de geluidsoverdracht.
tinus1969
3 jaar geleden
@collucy, een enigszins achterbaks advies: betaal niets. Er is namelijk grote kans dat de oude bewoner uiteindelijk gewoon de vloer laat zitten omdat slopen meer werk is.

Het beste antwoord

NEEN, geplakte PVC-vloer krijg je niet onbeschadigd van de vloer af. De verhuurder verlangt bovendien, dat een huis wordt achter gelaten in de staat zoals de vorige bewoner hem heeft gekregen. Je hoeft dus helemaal niets te betalen als je de vloer als zodanig kunt accepteren. Overleg dan wél met de verhuurder hoe JIJ straks de woning moet achterlaten als je weer zou verhuizen. Als de verhuurder de vloer laat verwijderen en in de oorspronkelijke staat terug brengen zal hij dat doe op kosten van de vorige huurder. Als je goed overleg hebt met de verhuurder hoeft dat dus niet jouw zorg te zijn.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
@elder161 de meeste woningen worden met een kale vloer geleverd niet met een bedekking door de woningbouw.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@ronron1212
Dat betekent dus, dat de woning weer moet worden opgeleverd met een kale schone vloer.
ronron1212
3 jaar geleden
In overleg kan een nieuwe huurder de vloer accepteren maar de woningbouw kan dit ook @elder161
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@ronron1212
Als de verhuurder de oplevering van een woning accepteert is dat toch in overleg met de nieuw huurder. Als de nieuwe huurder de vloer niet wil betalen (zou ik ook niet doen) en de vorige huurder wil de vloer dan weghalen zal dat toch moeten gebeuren met kaal en schoon.
ronron1212
3 jaar geleden
@elder161 in dit geval wil de nieuwe huurder de vloer wel maar wil er minder voor betalen

Andere antwoorden (1)

ik heb eens even gegoogeld maar pvc vloeren die gelijmd zijn, verwijderen is niet zo makkelijk. Komt nogal zwaar gereedschap aan te pas zodat eruit halen om door te verkopen niet haalbaar is. Hergebruik dus helemaal niet meer. Als ze toch een poging gaat wagen zorg dan dat je tevoren goed afspreekt met de verhuurder hoe het opgeleverd wordt. Een huis met een vloer met hier en daar een gat in de vloerbedekking, of half weggehaalde vloerbedekking omdat ze het verder niet zag zitten, wil je niet want dan zit jij met de ellende