Twee olielampen gekocht met lont in houdertje lont is eruit hoe krijg ik hem er weer in?

lont zit in metalen houdertje soort brandscherm. Nu is 1 lont eruit er zit een metaal pijpje aanvast maar ik krijg met geen mogelijkheid de lont er weer in. Zit ook geen draaiwieltje aan. De ander brandt prima. Iemand een idee

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.2K
Amadea
3 jaar geleden
Dat zou ik proberen met een grote stopnaald voor elkaar te krijgen.

Antwoorden (2)

Het is een pietepeuterig priegelwerk, maar je moet de lont aan een kant dun maken (een draadje van naaigaren zo strak mogelijk). Op die manier zou het moeten lukken.
jc54
3 jaar geleden
Wat vaak werkt: Het deel wat al gebrand heeft (dus niet het pluizige stuk) tegen de "ingang" aan drukken en dan al strak draaiend aan het lont naar boven zien te duwen. Door het draaien maak je het lont "steviger" en smaller, en zo krijg je het vaak wel door het metalen pijpje. (IK hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben?)