Gasveer van bed zit vast, hoe kunnen we dat verhelpen?

voor een bed waarvan je de lattenbodem omhoog kunt doen met 2 gasveren. Op de bijgeleverde veren staat 1000N. Ze zijn echter niet in te drukken, ook niet na inspuiten met olie. Zit muurvast. Iemand een idee wat we kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
8.7K
Pieterke
3 jaar geleden
Heb je WD40 ook al geprobeerd? Dat is misschien een optie.
Antoni
3 jaar geleden
Kan de winkel waar je het bed hebt gekocht hierover misschien advies geven? Of anders de fabrikant?
Griffin
3 jaar geleden
1000N is de gasdruk, je moet dus die veer indrukken met 100Kg spankracht, ik neem aan dat hier iets van een hefboom zit, maar het geeft je een idee met welke kracht je dus de veer moet indrukken. Gasveren zijn niet duur, voor €20 heb je er eentje.

Antwoorden (1)

Ik had zo'n bed ook, bij het in elkaar zetten snapten we er helemaal niks van. We kregen de bodem niet naar beneden. Bleek dat je daar extra gewicht voor nodig hebt. Toen wij het matras erop legden ging het ineens wel, en dan gaat het ook vrij soepel en zonder veel kracht!