Wat is de benaming van raamlijsten alluminum kozijnen?

hoi allemaal

Ben opzoek naar de kunstof raamlijsten van de aluminium binnenhuis deuren. De deur zit onder en raam boven. Wil nieuwe raamlijsten bestellen maar kan deze tot nu toe niet vinden.

Alvast bedankt.

Groet Michael

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hartelijk dank voor uw uitgebreide reactie. Ik ga kijken of ik een merk kan vinden en wie weet dat ik het dan wel kan vinden. Groet Michael

Antwoorden (1)

Dat zijn glaslijsten (de set latten rondom) of glaslatten (de afzonderlijke latten).
Voor de stalen of aluminium kozijnen zijn ze meestal per set glaslijsten verkrijgbaar omdat het bij dergelijke kozijnen vrijwel altijd om standaard maten gaat. Welk model / type / kleur je nodig hebt zal afhankelijk zijn van het merk en kleur kozijn dat je hebt. Meestal is ergens op een kunststof afdekdopje in het kozijn of op de onderkant, bovenkant of zijkant van een bijbehorende deur wel een merk te vinden.

Gebroken witte kozijnen zijn over het algemeen kleur RAL 9010. Heb je de creme-kleurige kozijnen dan is dat meestal RAL 9001. Bij de bouwmarkt kun je van deze (en andere) kleuren gratis kleurstalen (van die papiertjes met verfkleuren) halen om thuis te kijken welke kleur je precies hebt.
Inekez1