Nee, beits kun je niet gebruiken om iets wits een houtkleur en houtlook te geven. Beits gebruik je om HOUT een andere tint te geven. De houtkleur en tekening van de houtnerven zit dan al in het hout. Dat wordt door de beits van kleur veranderd, maar het is niet zo dat beits zelf een houtkleur geeft aan een witte webbing.

Je kunt de webbing wel overschilderen. Wil je het toch een beetje op hout laten lijken, dan zou ik het eerst in de ene tint bruin schilderen (gewoon met dekkende verf, eventueel spuitbus, zorg dat je goed alle randjes mee pakt zodat het nergens meer wit blijft) en daar dan als het droog is overheen schilderen met een donkerdere bruine transparante lak.

Probeer eerst op een reststukje (of de achterkant) van de webbing uit hoe het resultaat wordt. Maak proefstukjes waarbij je kunt vergelijken met verschillende kleuren verf en eventueel met verschillende soorten kwasten, waarmee je de lak heel dun of juist dikker aanbrengt.

Houtnerf nabootsen heeft bij webbing geen zin. De houtnerf zou namelijk bij elk stukje webbing een andere kant op moeten lopen, dat is onmogelijk op die manier te schilderen.
Inekez1