Hoe kan ik lp platen aan mijn plafond ophangen?

Ik wil graag lp platen aan het plafond ophangen maar ik weet niet hoe. Ik heb zelf al als optie evt schroeven (ik weet dan alleen niet wat voor soort schroeven ik nodig heb). Dankjewel

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.2K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Ik denk dat dit geen goed idee is.... Die platen zijn niet gemaakt om te hangen. Ze zijn relatief zacht en slap.
De zwaartekracht en warmte zullen er voor zorgen dat de platen allemaal als slappe blaadjes naar beneden gaan hangen !
Pieterke
4 jaar geleden
Gaatje in boren, koordje door het gaatje en zo'n ringvormig haakje in het plafond draaien en daar het koordje aan vast maken. Ik weet alleen niet hoe je zo'n ringvormig haakje noemt. Maar dat weten ze wel in een winkel waar ze gereedschap verkopen of in een bouwmarkt.
Pieterke
4 jaar geleden
@Ozewiezewozewie: Werd in de jaren '70 vaak gedaan. Die bleven echt goed hangen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
@Pieterke
Nader onderzoek via plaatjes op google lijkt je gelijk te bevestigen...
I stand corrected.
Pieterke
4 jaar geleden
Wat ook een idee is is om ze met aslan vast te plakken. Dan plakken ze natuurlijk wel direct tegen het plafond aan. Je kunt ze dus niet laten bungelen. Aslan is te koop bij hobbyzaken zoals Pipoos.

Antwoorden (1)

Zoals je zelf al aangeeft kan dat met een schroefje. Je kunt ook dubbelzijdig plakband gebruiken of een paar klodders hete lijm.
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
Hete lijm daar zal de plaat niet blij mee zijn vervormd dan direct
Pieterke
4 jaar geleden
Dubbelzijdig plakband is op zich een goed idee maar kan bij verwijdering soms vlekken achterlaten.