Hoelang moet je een vensterbank laten drogen voordat je er weer bloempotten op gaat zetten.?

Is geschilderd

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4K

Antwoorden (1)

Hangt ervan af waarvan de vensterbank moet drogen. Heb je hem nat afgedaan, dan kan een droogdoek genoeg zijn en zet je de bloempotten er weer gewoon op.
Heb je de vensterbank echter gelakt of geschilderd, dan moet de lak of de verf goed droog én hard zijn. Op de verfbus staat meestal aangegeven hoelang het droogproces duurt. Ik zou zelf twee dagen aanhouden (en een dag als de vensterbank boven een radiator hangt).
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
tinus1969
4 jaar geleden
Let op; verf is na enkele uren stofdroog maar heeft tot twee weken nodig om volledig uit te harden.