Kun je een rolgordijn op deur vastmaken zonder gaten te boren?

Ik wil graag iets voor een kunststofdeur tegen de zon, zonder dat er gaten in de deur moeten worden geboord

4 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (4)

Er zijn systemen, zoals Klemfix, die je kunt klemmen. Je hoeft dan niet te boren. Of dat op jouw deur past moet je even uitzoeken, maar je hebt nu in ieder geval een zoekterm. Daarnaast zijn er diverse andere klemsystemen.
Ik heb onlangs een duo rolgordijn gekocht bij Kruitvat en daar zat het klemsysteem al bij. Kostte nog geen 15 euro, maar ze hebben het niet altijd.
Toegevoegd op 25 mei 2019 07:14: tekst
paulus811
4 jaar geleden
Met dubbelzijdig tape of speciale (Tesa) plakstrips of plakhaakjes kun je zonder boren iets bevestigen. Een licht gordijn moet daar prima aan kunnen hangen. Ik zou niet een gordijnsysteem nemen waarbij je zelf aan het gordijn of een koord moet trekken om het gordijn op en af te rollen, maar een simpel systeem kiezen waar het gordijn aan hangt en waarbij je het met de hand oprolt en bovenaan met een lusje kunt vastzetten. Het meest simpel is 2 haakjes op de deur plakken, een lap stof met onder en bovenaan een tunnelzoom genaaid, bovenin een stokje dat permanent aan de haakjes hangt. Het onderste latje zorgt dat het gordijn mooi blijft hangen (ook als de deur open gaat) en kun je gebruiken om het gordijn omheen te rollen. Bovenaan 2 touwtjes aan de haakjes die je eenvoudig om het opgerolde gordijn doet om vast te zetten.
Inekez1
4 jaar geleden
Er zijn tegenwoordig lijmen op de markt. die zijn sterker dan lasnaden. Een goede twee-componentenlijm is ijzersterk.
jc54
4 jaar geleden
Hier wordt nogal eens een simpele douchestang voor gebruikt.
Deze zet je vast hoog tussen de deurposten en wel op de hoogte dat de lengte van het rolgordijn de open ruimte afdekt. Goed opmeten en vooral niet vastlijmen, anders krijg je de stang er niet zonder kleerscheuren uit, afgebladderde verf bv.