Hoe beeindig ik een metal stut wand met gipslaten als hij losstaat?

Ik ben van plan een wand te plaatsen van metal stut en gipsplaten. Nu sluit deze wand aan 1 zijde aan haaks op een andere wand, maar aan de andere zijde is deze vrij.
Nu zoek ik een wijze om deze kop zo af te werken dat deze netjes en strak ik. Iemand tips of een goede instructievideo?

(Zie afbeelding, middenwand is de betreffende wand)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
LeonardN
5 jaar geleden
Ik zou hetzelfde doen als aan de lange kant. Dus een strookje gips op de kopse kant schroeven. Daarna 2 hoeklijnen en afstuccen. Althans als je de rest ook gipst en stuct.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het liefst stuc ik niet, dus met filler en finisher werken. Maar de koppen die wil ik ook strak, een lat op de hoek zou kunnen zoals een andere reactie hier, maar moet beter kunnen lijkt me

Antwoorden (1)

De vrije hoek rechts boven moet je in elk geval stutten.
1. Dat kan met een balkje langs het plafond, vanaf de vrije hoek naar die dikke muur.
Aan weerszijden met hoekijzers bevestigen.
2. Een balkje tegen het plafond langs het betreffende muurtje. In het plafond vastschroeven.
3. De vrije hoek direct mat een hoekijzer aan het plafond bevestigen.
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
P.S. bedankt voor de tekening.
LeonardN
5 jaar geleden
-Ik heb het idee dat je de vraag niet correct opvat.
Reddie
5 jaar geleden
@LeonardN, eigenaardig dat je op een idee gaat minnen.