Vlekken op geschilderde muur, hoe los ik dat op?

Ik heb in mijn appartement een muur turqoois geschilderd maar na een paar weken waren er spontaan vlekken op te zien, ik dacht eerst dat het vocht was maar na meerdere dagen een hittekanon er op te hebben gehad trekken de vlekken nog niet weg.
Het is een betonnen muur waar één laag papierbehang op zit en daar meteen muurverf op.
De verf in kwestie heb ik ook op een andere muur en daar zie ik geen vlekken, wat is er aan de hand en hoe kan ik het oplossen?

Picture for question
5 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zit er op de andere muur hetzelfde behang? Zo ja, dan ligt het niet aan het behang. Zo nee, zit er geen vinyllaagje op het behang of is het niet per ongeluk afwasbaar behang?
Als het niet aan het behang (soort) ligt, kijk eens of het behang nog goed vastzit op de donkere plekken. Zo niet, dan zul je heel voorzichtig moeten insnijden en weer vast lijmen.
Voelt alles droog en vast, zou ik naar een verfspeciaalzaak gaan, foto laten zien, advies vragen.
Succes.
Amadea
5 jaar geleden
Wel apart dat ik de kleur turkoois op deze foto niet ontdekken kan. Wel zie ik roze en mosgroen.
esth0r
5 jaar geleden
@amadea Dan denk ik dat dat eerder aan jouw scherm ligt, of aan je ogen natuurlijk

Het beste antwoord

De verf is deels in het papier getrokken. Op de plaatsen waar een dikkere laag behanglijm (of iets anders op de muur achter het behang?) zit, heeft het behang minder van jouw verf geabsorbeerd. Breng een tweede laag muurverf aan, die zal waarschijnlijk egaal opdrogen.
Inekez1
5 jaar geleden
esth0r
5 jaar geleden
Hoppa, dat hebben gedaan en het ziet er prachtig uit, danku!