Het belangrijk te weten wat voor vloer er geisoleerd moet worden. Er van uitgaande dat het een houten vloer is zonder dat er een afsluitende laag op ligt. (Zijl of vloerbedekking met een foamrug.) Kan je het beste met steenwol isoleren. Breng latten aan onder de balklaag en leg de isolatiedeken op de latten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb mijn kruipruimte geïsoleerd door er schelpen in te laten storten. Werkt goed. Het is warmer en minder muf in huis geworden.
Je kunt ook een soort van piepschuim chips (drowa chips) in de kruipruimte laten storten. Hier heb ik geen ervaring mee, maar naar ik gehoord heb, werkt het even goed. Mij sprak een natuurprodunt zoals schelpen meer aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Schelpen zijn leuk, maar voor mijn kruipruimte (50 cm hoog, 10 m lang, 5 m breed) heb ik 25 kuub schelpen nodig... Eh, en dan kan ik mijn kruipruimte niet meer in. Hoe kom ik dan bij eventueel lekkende gas-, water- en afvoerleidingen? Hoe kom ik bij het expansievat van mijn verwarming? Wat doe ik als er ooit nieuwe elektriciteitsleidingen vanaf de straat naar mijn huis worden getrokken? Wat doe ik als Glashart bij mij langskomt om glasvezel aan te leggen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat stond er niet bij.
Maar... zo te zien heeft Eddijst hier een prima oplossing voor.
Mijn kruipruimte was al even krap(50 cm.) Ben op mijn rug onder de vloer gekropen steenwoldekens met een nietmachiene tegen de onderkant van de vloer geniet.De zijkanten van de balken Let op dat alles goed aansluit! het was een vreselijke klus omdat er zo weinig ruimte was, maar het resultaat was geweldig. Nooit geen koude voeten meer! En minder energiekosten. Succes!! En sterkte!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er was een tijdje geleden een onderwerp over kruipruimtes en isolatie op Tros Radar, misschien interessant om even te bekijken, via onderstaande link is dat mogelijk.