Hoe kun je zelf goedkoop een "Holle Bolle Gijs" bouwen?

Hallo,

Ik ben een enorme Efteling fan en ik wil graag met mijn vader een holle bolle gijs na bouwen. Wat heb ik hiervoor nodig en waar kan ik dit kopen?

Bijvoorbaat dank

Toegevoegd na 32 minuten:
Voor de duidelijkheid: met vooral de techniek (stem die dankuwel zegt als er wat in gaat, zuigsysteem, etc.)

Toegevoegd na 35 minuten:
Dus niet echt om het uiterlijk. Dat weet ik wel

6 jaar geleden
3K
Ritsuka
6 jaar geleden
Papier-maché?
Ruimtestation
6 jaar geleden
Ik bedoel met de techniek

Het beste antwoord

Zie het als twee losse systemen:

Stofzuiger met schakelaar.
Geluid met schakelaar.

Als schakelaar voor de stofzuiger kan je van alles gebruiken.
Een drukschakelaar onder een mat op de grond, een infrarood lijn zoals bij een winkeldeur of wat handig is.
Na 60 seconden geen signaal laat je de stofzuiger weer uitgaan.
Hierop kan je ook een welkoms boodschap schakelen.

Een tweede sensor plaats je iets achter de opening, die schakelt dus alleen als er iets in de mond gaat, hiermee schakel je een bedank boodschap. Zou ik denk ik ook met infrarood doen.

Om het eenvoudiger te maken kan je het ook bij één boodschap houden, dan kan je het zelf met een cassettedeck doen.
Dan is één schakelaar (sensor) genoeg om zowel de stofzuiger als de boodschap te starten.

Toegevoegd na 9 minuten:
Grote stofzuigers maken best veel herrie.
Je zal deze het liefst ver weg willen plaatsen, of je hebt een stille stofzuiger nodig die ook nog een veel luchtverplaatsing heeft.

Maak de mond wat kleiner dan de buizen of slang erachter, dan zal het niet zo snel verstopt raken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ruimtestation
6 jaar geleden
Dankuwel! Ik ga eens kijken waar ik de bij nodigde kan kopen ;-)