Ik heb per ongeluk beits en houtolie voor buiten gekocht, kan ik deze ook voor binnen gebruiken?

Ik heb in Aldi houtolie gekocht en beits. Nu pas zie ik dat die niet voor binnen is maar voor buiten. Ik zou mijn vloeren willen olieën, maar vraag me af of ik dit met die olie mag doen.Idem met beits.

7 jaar geleden
5.9K
paulus811
7 jaar geleden
Kun je het niet terugbrengen? Aldi doet meestal niet moeilijk.
tinus1969
7 jaar geleden
Het grootste probleem is, dat beits voor buiten meestal op terpentinebasis is. Je mag er dan binnen niet professioneel mee werken (teveel dampen van de oplosmiddelen). Voor eenmalig privé gebruik is dat meestal overkomelijk maar je moet wel extreem goed ventileren.
liveisgreat
7 jaar geleden
Paulus811 terugbrengen is geen optie, het is al meer dan een jaar terug plus ik heb het kassaticket natuurlijk niet meer.
TInus 1969, er zijn toch ook verven voor binnen op terpentijnbasis, of ben ik verkeerd (ik bedoel lakverf en zo). Dan moet je ook goed verluchten. Is dat dan daarmee vergelijkbaar? En vermits het een slaapkamer is, mag het natuurlijk ook niet blijvend giftige dampen afgeven. met lakverf denk ik: eenmaal droog is dat gevaar weg, maar olie is wellicht iets anders? Op die olie staat trouwens niks van oplosmiddel vermeld :-/.
Z512099
7 jaar geleden
Zou de hout-olie en - beits niet op waterbasis kunnen zijn? (Die bestaat ook voor buiten, o.a. voor bangkirai-hout) Dit omdat er geen oplosmiddel is vermeld.
Mogelijk valt de geur dan nog mee en is niet giftig.
liveisgreat
7 jaar geleden
ja ik denk dat het op waterbasis is. als verdunningsmiddel moet ik in ieder geval water gebruiken staat op de gebruiksaanwijzing. bij olie niet, maar daar staat ook niks in van oplosmiddel.

Het beste antwoord

buitenbeits kun je wel binnen gebruiken en zeker als het op waterbasis is dan is het ook niet zo schadelijk eigenlijk is buitenbeits sterker dan binnen beits ...binnenbeits buiten gebruiken is gewoon zonde van je werk