Hoe kan de lekkage van het Schüco kunststofkozijn worden verholpen?

Ondanks het raam gesloten is, loopt er water naar binnen. Het waterhol is open, daar kan het dus niet aan liggen.

Picture for question
7 jaar geleden
18K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@joro, heb ik ook last van bij potdichte ramen, zelfs heel veel meer water bij stortbuien.
https://www.schueco.com/web2/it
en ik heb een heel ander merk.
http://fensterbau-knipping.de/produkte/kunststofffenster-ad-73/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Merk is niet relevant. Zit de folie wellicht nog op de rubbers?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het ligt inderdaad niet aan het merk. Daarom zeg ik: wij hebben ander merk en daar gebeurt het ook. Neen hoor, wij hebben deze al twintig jaar. En als de regen "goed" staat ligt er een plens (schoon) water op de kozijnen en op de vloer dus.
joro
7 jaar geleden
@Javaansezware, nee er zit geen folie op de ruibbers. @ JoanDArc, erg vervelend dat het water bij jullie zelf op de vloer komt. Laminaat kan daar bijvoorbeeld slecht tegen.
Bedankt overigens voor de reacties!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@joro, het is niet iedere dag, maar wel als het flink regent en dan ook nog met harde wind als die precies op de ramen staat.
Na al die jaren geen oplossing gevonden. Water zoekt het laagste punt. Bij laminaat is dat niet leuk, daarom nu al heel lang de Chosen Wood - Allure vinylvloer, aanrader, weg ergernis. Dweiltje erover en uitwringen boven de bloempotten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Slechte montage of (verweerde) rubbers die niet meer goed aansluiten.

Antwoorden (2)

Is het raam waterpas gemonteerd?
Zo niet extra water afvoer aanbrengen op diepste punt
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
joro
7 jaar geleden
Ja, het raam is waterpas gemonteerd.
Het water kan heel ergens anders vandaan komen, bijv. uit de spouw. Als het veel en hard regent wordt ook de muur nat en dat water moet ergens naar toe.
1) Zit het lood boven het kozijn wel goed?
2) Zijn de afwateringsgaatjes niet verstopt door vuil of algengroei? Controleer deze en zet dan een keer de tuinslang op het kozijn en probeer te ontdekken waar het water vandaan komt.
3) Zijn de kozijnen op een stelkozijn gemonteerd, of zijn ze stomp gemonteerd en aan de buitenzijde gekit? In het laatste geval kan de kitlaag beschadigd zijn, waardoor op die plek water binnendringt.