ik heb een stekkerdoos waar in de gaatjes voor de stekker van de aan te sluiten apperaten beschermplaatjes ziien, hoe verwijder ij die?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ken ze waar je de stekker haaks plaatst in de ondiepe gaten en dan draait tot je weer goed zit en dan schiet gelijk de stekker in de wandcontactdoos.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.pinkorblue.nl/out/pictures/generated/product/1/390_390_100/a146147_001.jpg
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je verwijdert ze dan dus niet, maar je draait de beveiliging weg.
Inekez1
7 jaar geleden
MrTomaat, wat jij bedoelt zijn losse plaatjes die je achteraf in een bestaand stopcontact kunt steken. De plaatjes in een stekkerdoos zitten achter de gaatjes en zijn meestal rood of groen. Onderstaande stekkerdoos heeft overspanningsbeveiliging en kinderbeveiliging.
http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_brennenstuhl-eco-line-3-v-stekkerdoos-met-overspanningsbeveiliging-1279043.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, klopt dat zal de vrager idd bedoelen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit is inderdaad ontzettend irritant, vooral als je geen jonge kinderen hebt.
Inekez1
7 jaar geleden
Die moet je niet verwijderen. Je moet gewoon iets meer kracht zetten om de stekker in de stekkerdoos te drukken. De plaatjes schuiven dan opzij en komen weer voor de gaatjes als je de stekker er uit haalt.
De plaatjes vormen een beveiliging voor stof, waterdruppels en voorwerpen die kinderen er in zouden kunnen steken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die plaatjes zijn er om te zorgen dat kinderen er niets in kunnen stoppen, maar soms zijn ze wel heel erg stroef. Als dat het probleem is, dat je er eigenlijk geen stekker in kan krijgen. Dan kan je het beste een haakse stekker nemen en die er meerdere keren in te slaan. Hierdoor wordt het een stuk makkelijker om er stekkers in te steken.

Antwoorden (2)

Met een scherp metaalboortje is het wel mogelijk om de beschermplaatjes weg te halen, maar je loopt het risico dat er stukjes plastic achterblijven, of dat de contacten worden beschadigd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Toegegeven: de handige tip om eerst de stekker uit het stopcontact te halen voordat je gaat boren ontbreekt... maar die min is onterecht. Dit is gewoon een valide antwoord ! Plus !
Inekez1
7 jaar geleden
Voor nog geen 2 euro koop je een stekkerdoos zonder beveiliging. Waarom dan van een dure stekkerdoos de beveiliging er uit slopen met risico op schade aan de contacten?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Natuurlijk kun je een stekkerdoos kopen zonder beveiliging, maar dat was de vraag niet. Basalk hééft een stekkerdoos mét beveiliging en wil die eruit halen.
stekkerdoos open maken dan kun je de beveiliging er uit halen,niet verstandig