Kun je op renovlies behang steenstrips plakken?

We willen graag op 1 wand zware steenstrips bevestigen. Op alle wanden zit renovliesbehang. We zijn bang dat de steenstrips het niet houden op de ondergrond door het renovliesbehang. Heeft iemand hier ervaring mee/tips?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
16.6K

Antwoorden (1)

Goed aangebracht renovatie-vliesbehang is nauwelijks nog te verwijderen. Het is geschikt om over te schilderen, nogmaals te behangen of te tegelen. Als het renovlies al een keer geschilderd is, dan moet je de lijm voor de steenstrips hierop afstemmen. De muur heeft dan geen optimale zuigende werking meer, wat voor 'normale' tegellijm wel nodig is.

Als het geen echt renovlies is, maar 'gewoon' vliesbehang, dan moet je daar niets overheen plakken. Gewoon vliesbehang is juist heel gemakkelijk, zonder gereedschap en geklieder, te verwijderen. Probeer dat even in een hoekje en je weet direct of het behang makkelijk loslaat (dan alles verwijderen) of dat het muurvast zit (dan mooi laten zitten).
Inekez1