Mag ik een stuk trein rails meenemen?

Ik woon in de buurt van een metro spoor (Rotterdam). Bij een van de spoor overgangen ligt een stuk rails van 3-4 meter in het gras. Het ligt er al een paar maanden en ik vroeg me af of ik het zomaar kon meenemen (aangezien het er al een paar maanden roest zit te verzamelen) of dat ik bijvoorbeeld de RET moet contacteren om het eventueel over te kopen.

Toegevoegd na 17 minuten:
Het stuk rails ligt op het grasveldje /voor/ de overgang dus op een openbaar stuk grond.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (2)

Nee want het is eigendom van de RET. En je mag daar ook niet komen zonder hun toestemming. Bel dus even de RET: 0900 - 500 60 10

Toegevoegd na 4 minuten:
Het klinkt alsof het een overgebleven, niet opgeruimd reststuk van een op maat gezaagde rails is. Dus het is goed denkbaar dat ze het inderdaad kunnen missen.De kans bestaat ook dat ze er geld voor vragen.

Het is overigens goed denkbaar dat de RET een klus heeft laten klaren door een aannemer die dut deel van een rail gewoon niet goed heeft opgeruimd terwijl ze dat wel hadden moeten doen. Vraag de RET ook welke aannemer dat was. Dan kun je die bellen met dezelfde vraag

Toegevoegd na 7 minuten:
Weet dat oud (zwaar) ijzer wordt opgekocht voor 12 cent per kilo. Dit zouden ze dus derven als ze het aan jou geven. Wees dus bedacht op de vraag om zo een bedrag aan jou

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik denk overigens niet dat iemand het zou merken als het plots weg is. Maar dat is geen antwoord op de vraag en ik ga zeker niet adviseren om het zo te doen

Toegevoegd na 15 uur:
Overigens, als je een stuk rails wilt hebben, dan kun je ook eens bellen met bedrijven die rails leggen, met de vraag of ze leftovers te vergeven hebben. Ik voeg een link aar zo een bedrijf toe. Bij Railtechniek-montage rails staan drie mensen met naam en telefoonnummer.

Toegevoegd na 1 dag:
De rails is niet van de RET maar van Prorail (Teun, dank!)
Bel dus hen ipv de RET:
0800-7767245, Elke werkdag tussen 8.00 en 18.30
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
sorry, terwijl ik bezig was met typen heb jij een antwoord geplaatst.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe weet je dat het van de RET is?
Het is goed mogelijk dat een aannemer het er heeft laten liggen na reparatie of vervangings werkzaamheden en dan is het dus het eigendom (oud ijzer) van die aannemer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Welke maatschappij op de rails rijdt dat maakt niets uit .
De rails is toch van pro rail .
Hallo,

Officieel is het van RET/NS (als het van een treinspoor is dan is het van NS, is het van de metro rails dan is het van RET). Officieel is het van iemand anders en al zou jij het meenemen (hoe wil je dat meenmen? snijbrander meenemen (valt niet op)). Tuurlijk zou je het kunnen meenemen als er verder geen camera's zijn en je kan het ongezien en makkelijk meenemen. maar officieel is het van iemand anders en is het eigenlijk stelen.

(sorry voor het vele herhalen).
Groetjes Daniek
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
volgens mij van pro rail .