Hoe krijg ik een schuttingpaal exact verticaal en precies op de juiste plek?

Het zijn hardhouten palen waarvan het uiteinde in een puntvorm is gezaagd. Dus niet zo een metalen houder eronder. Gewoon de paal de grond in.

7 jaar geleden
3.4K
Ritsuka
7 jaar geleden
Gaat de paal niet rotten dan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou zeggen boor hem voor met een iets te kleine grondboor.
Ivana
7 jaar geleden
Zoals Wimkees zegt. Dan heb je gewoon een goede waterpas nodig die zowel horizontaal als verticaal aangeeft of hij recht staat. Liefst een wat langere waterpas van minimaal 30/40 cm. Wel de paal tevoren in de anti-rot vloeistof. Ten minste het deel dat in de aarde verdwijnt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Touwtje met een loodje evt twee ,loodlijnen . Waterpas kan ook . Eerst een bezem steel dan evt de loodlijnen aan de bezem steel dan evt ter referentie bezemsteel tegen paal aanhouden met loodlijnen aan de steel . De plek ? Uitmeten .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@wimkees, das inderdaad een betere optie. @Ivana
"Dan heb je gewoon een goede waterpas nodig die zowel horizontaal als verticaal aangeeft of hij recht staat." Huh wat bedoel je nou?
Je houdt het waterpas alleen verticaal, wel even een kwart slag draaien zodat hij beide kanten te lood staan. Of de paal horizontaal goed komt maakt niet uit (dat komt vanzelf goed als beide zijde loodrecht staan). En een waterpas van 30-40 cm is kort. @Kapperkort Zijn er serieus nog mensen die touwtjes met een loodje gebruiken, sinds het waterpas zijn intrede heeft gedaan?
paulus811
7 jaar geleden
Workmate boven het gat zetten en de paal ertussen fixeren. Vervolgens met een paalhamer (holle buis, aan 1 dicht met 2 oren) de paal erin hijsen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
exact en precies?
op de cm, op de mm?
Op de cm:erin rammen
Op de mm: groter gat graven of boren, paal fixeren met een paar latten o.i.d. en beetje snelbeton storten of geel zand inwateren. Bij schutting elementen eerst 2 palen aan een element vastmaken. Ideaal er meteen nog een element en een paal in een hoek aan vast. Daarna pas vastzetten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja . Het antwoord gaf al aan waterpas . Ja dat is de eerste keus . Maar bij gebrek daar aan . De loodlijn . Een gedeeltelijke oplossing Vh probleem . Ps een waterpas maar dan een geschikte is verre weg de beste keus .

Het beste antwoord

De grond in slaan zal geen optie zijn, omdat je dan hoogstwaarschijnlijk een afwijking krijg. Het beste is, een gat graven, daarna goed uitmeten en waterpassen. Het gat weer geleidelijk vullen en goed aanstampen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Eventueel met schoren stabiel houden.
jc54