hoe maak ik dergelijke muur zelf op een duurzame manier?

ik zou graag mijn achtergevel voor een stuk bekleden met hout om er dan dingen aan te hangen (zie foto). Hoe pak ik dit best aan? (er zitten ook vensters en een deur in de muur). Welk hout gebruik ik hier best? Ik zou graag hout willen dat toch lange tijd mooi blijft maar nu ook weer niet extreem duur is.
De muur is ongeveer 5 meter lang en 3,5 meter hoog (maar dus met twee uitsparingen voor venster en deur).
Hoe werk ik dat best af aan het venster? en aan de deur?

Toegevoegd na 2 minuten:
ik zou op de grond ook hout willen gebruiken, ander of hetzelfde. Het laatste jaar zie ik bankirai wat verdwijnen ten gunste van grenen. Is grenen bv. duurzaam genoeg voor deze wand? Is wel een stuk goedkoper. Wordt ook verkocht in geribbelde planken dat zou ik dan kunnen gebruiken voor de grond. Maar ik vrees dus wat voor de houdbaarheid...

Toegevoegd na 7 uur:
als je kooptips zou hebben, toch even meegeven dat ik in België woon.

Picture for question
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Om een duurzame muur te maken, is het belangrijk om eerst te bepalen wat voor materiaal je wilt gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor baksteen, betonblokken of hout. Daarnaast is het belangrijk om de juiste lijm en voegmiddelen te gebruiken. Verder is het aan te raden om een goede waterdichting toe te passen om te voorkomen dat er vocht in de muur komt.
Bronnen:
4 maanden geleden