Kan ik de aansluiting volgens bijlage toepassen op een dubbele wastafel?

In de bijlage heb ik de aansluiting proberen weer te geven waarop ik een dubbele wastafel wil aansluiten op een enkele afvoer via de muur. Kan deze aansluiting aangezien de sifon ervoor zorgt dat er geen nare luchtjes uit het putje komt van de wastafel?
Ik wil een volledig chromen aansluiting aangezien deze in het zicht zit.
Moet ik nog ergens rekening mee houden (naar beneden laten lopen bij de afvoer ivm het water wat er doorheen moet lopen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zie 2 sifons. (in je uitleg heb je het over "de" sifon)
Kan allemaal prima, mag iets aflopen, dit is nauwelijks zichtbaar, horizontaal werkt ook. Zelfs ietsjes oplopen zou kunnen als het niet anders kan, maar dat heeft niet de voorkeur.

Antwoorden (1)

Dit kan heel goed zo als de buizen waterpas lopen is het voor het zicht het mooiste en ook voor de afvoer is het ok. Om het helemaal mooi te maken sluit je de beide afvoeren exact hetzelfde aan dus de sifons exact op de zelfde hoogte, het T-stuk mooi in het midden ( als dat zo met de muuraansluiting uitkomt) buizen mooi waterpas enz. Dan hoeft het helemaal niet storend te zijn dat het zichtwerk is