Hoe krijg ik het binnenwerk van het toilet los?

Het toilet loopt door. Ook wanneer ik het kraantje dicht heb zitten. Nu wil ik een nieuwe afsluiter plaatsen maar ik krijg het schroefwerk aan de onderkant niet los. Zie foto. Er bestaat denk ik ook niet zo een grote steeksleutel. Iemand een goed tip om hem los te krijgen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Ook wanneer ik het kraantje dicht heb zitten." Ik neem aan dat het na een tijdje (of na doortrekken) dan wel stopt anders is je kraantje (ook) niet goed. Daarnaast denk ik dat je op de verkeerde plek bezig bent, maar dat kan ik niet goed zien aan deze foto.Meestal hoeft er enkel een o-ring o.i.d. vervangen te worden en dat gaat van binnenuit. Als deze echt los moet:
I.p.v. een steeksleutel kan je een lijmklem gebruiken. Met 2 stukje hout om de kracht te verdelen
Of zelf van een plaat wat maken. (uitzagen) DAn kan je zelfs een 4 of 8 kant "sleutel" maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mogelijk een warm vochtig ( met azijn )doekje er over heen . Eerst goed wat azijn in de randjes gieten . En na 10 minuten weer proberen . Succes

Antwoorden (2)

Die grote wartel is ook niet bedoeld om met een steeksleutel los te halen. Normaal gesproken wordt die met de hand aangedraaid. Mocht hij nu toch te vast zitten om met de hand los te draaien, dan zou je kunnen proberen hem eerst eens met WD40 of een dergelijk middel in te spuiten. Na 10 minuten intrekken nogmaals proberen. Mocht het dan nog niet lukken dan zou je een waterpomptang op kunnen zetten om hem los te draaien. Wel opletten dat je er niet te hard mee knijpt. Als je de wartel aan gort knijpt ben je namelijk verder van huis.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou proberen met een sleutel waar je een oliefilter van een auto mee demonteert.

Dat kan een kettingsleutel zijn of een haaksleutel.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zie bij Bron2 nog wat grote tangen staan, als je naar onderen scrolt.