Welke boorkop heb ik nodig?

Ik heb hier een xceed EX81IDL, maar de boorkop zat er niet bij. Deze zou ik dus los erbij moeten kopen. Aangezien ik een noob ben de gereedschapsmachines zou ik wel weer thuis komen met de verkeerde.
Weet iemand welke er precies bij hoort?

Toegevoegd na 4 uur:
Het is gelukt. De boormachine draait en mijn luxaflex hangt. Hartelijk dank allemaal.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat bedoel jij precies met een boorkop?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nog nooit gezien dat een klopboormachine ZONDER boorkop wordt verkocht. Overigens gaan daar standaard boortjes in: https://www.praxis.nl/gereedschap-installatiemateriaal/elektrisch-gereedschap/boormachines/klopboormachines/xceed-klopboormachine-ex81idl-810w/5251575 https://www.praxis.nl/gereedschap-installatiemateriaal/elektrisch-gereedschap/boormachines/booraccessoires/boor-en-bitsets/baseline-borenset-hss-19-delig/5315970
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij mij zit dat voorstukje er niet op/in dus ik kan geen boortje grijpen. Het is een open gat. Of ik doe iets geheel fout? Zat ook geen duidelijke handleiding bij. Zo kwam die ongeveer aan.: (rode) https://www.onlineveilingmeester.nl/images/800x600/1229/1229_0967_00.jpg
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een snelspankop: boortje in het gat steken, draaiing op rechts zetten, zwart geribbelde stuk vasthouden dan draait die vanzelf vast en knop indrukken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, het lukt :D Het zit nu vast. Ik draaide alleen aan die zwarte knop. Moet ik nu ook nog een extra knop indrukken om het beter vast te zetten of zou ik nu gelijk kunnen boren?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan hem handmatig strakdraaien of laten draaien en dan de kop vast grijpen. Dat laatste is wel link.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het grijze gedeelte en zwarte gedeelte zijn los van elkaar te draaien. Grijs hou je beet, zwart draai je vaster.

Antwoorden (1)

In deze machine kan gewoon een standaard 13mm boorkop die je bij dezelfde bouwmarkt kan kopen van Stanley. Deze kosten echter 22,- of zelf 27,- euro en dat is de prijs van die machine niet waard.
De koop dient gewoon bij de machine inbegrepen te zijn tenzij dit héél expliciet op de verpakking vermeldt staat, hetgeen niet het geval is. Ik zou de machine terugbrengen en er 1 vragen die wèl compleet is.