Wat voor soort verf heb ik nodig als ik een betonnen muur verf die het hele jaar buiten staat?

Ik ben van plan deze muur met een normale verfroller egaal te verven. Het probleem is dat de muur buiten staat. Wat voor soort verf heb ik dan precies nodig zodat de verf lang blijft zitten en ik volgend jaar niet nog eens de boel hoef over te doen.

8 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er is voldoende keus in muurverf voor buitengebruik. Ik vind Sikkensverf fijn om mee te werken en goed van kwaliteit, zoals deze bijvoorbeeld:
http://www.nonpaintstore.nl/nl/verf/muurverf/muurverf-voor-buiten/sikkens-muurverf-voor-buiten/sikkens-alphatex-iq-b-kleur.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Koop ook een geschikte roller voor muurverf, bijvoorbeeld een vachtroller, goed materiaal is de helft van je werk.

Het beste antwoord

Om beton te schilderen is het voor een goede hechting belangrijk dat het droog en schoon is. Dus geen algengroei, mos en andere onregelmatigheden.
Daarna kun je de muur het beste voorstrijken met een voorstrijkmiddel om een goede en gelijkmatige zuiging van de verf te krijgen zonder dat de muur deze verf volledig opslurpt.
Als je kiest voor een kwalitatief goede buitenmuurverf en een goede roller (en kwast) om het aan te brengen kom je al een heel eind. De kwaliteit van de ondergrond en de verf bepalen de duurzaamheid.
Buitenmuurvef is het beste omdat deze vochtregulerend is en betonverf bv niet. Hierdoor kan evt. vocht dat in de muur zit of komt er weer uit.
Het belangrijk om voldoende laagdikte aan te brengen i.v.m. de duurzaamheid.
Ik zou de volgende werkvolgorde adviseren:
1. Ondergrond voorbereiden, zorgen dat hij droog, schoon, vet- en stofvrij is
2. Voorstrijken met bv flevopol of ander voorstrijkmiddel
3. Min. 2 lagen aanbrengen van een goede buitenmuurverf zoals Wijzonol muurverf voor buiten, Sigmatex Superlatex, Sikkens Alphatex IQ

Zorg ervoor dat je ook de luchtvochtigheid en de temperatuur in de gaten houdt.