Hoe voorkom ik belletjes na het verven?

Zojuist mijn schuur geverfd. Nu verschijnen er allemaal belletjes. Wat doe ik fout?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

de kans is dat je de verkeerde verf heb gehaald. Als de bestaande verf op je schuurtje verf zit op terpetine basis en je heb verf gebruikt op waterbasis dan kan het zijn dat je belletjes krijgt maar het kan ook andersom je gebruikt verf op terpetinebasis en de bestaande verf is op waterbasis. Het beste wat je kunt doen om het weer mooi te krijgen is alles schuren en zover mogelijk dat je het hout bijna ziet en dan alles goed stof en vet vrij maken en dan met een kwast alles schilderen. Als je een nieuwe kwast gebruikt dan moet je hem aantal keren over een schuurpapiertje halen want dan haal je de meeste losse haartjes weg en dan "beschadigd" je de kwast en daardoor krijg je de mooiste schilder werk het beste is een oude kwast die je al een aantal keren gebruikt heb want de haren zijn dan al goed versleten voor de mooie resultaat en een kwast van varkensharen zijn toch de beste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Of de ondergrond is niet goed schoongemaaakt of je hebt de verf teveel verdund, dan wordt het te dun. Ook als je met verdunde verf in de zon werkt wordt het net water.
13 jaar geleden
Zat er al verf op waterbasis op en probeer je er nu met olie basis overheen te gaan of anders om?
wat je kunt doen is na 10 minuten nog eens lichtjes met de roller er over