kun je tegels ongestraft van een gipswand in een douche breken, of moet je opnieuw een gipswand plaatsen?

uiteraard wil ik nieuwe tegels plaatsen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
12.3K
ronron1212
8 jaar geleden
De gips wand zal dusdanig beschadigen dat je beter een nieuwe kunt aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jazeker, want je pleegt hiermee geen misdrijf; tenzij je het zonder toestemming bij de buren gaat doen :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Pas maar op voor moeder de vrouw met de deegroller als de nieuwe tegels naar beneden komen..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
als die gipswand geverfd is en dan betegeld is de kand groot dat het eraf komt zonder brokken te maken

Het beste antwoord

Ongestraft? nee.
De tegels zijn er met lijm op aangebracht en deze zijn onlosmakelijk met het gips verbonden. Als je de tegels eraf zou willen halen, zou je hele stukken uit de gipswand meenemen en is deze onbruikbaar.
Je kan twee dingen doen: óf over de bestaande tegels heen tegelen, mits het niet te zwaar wordt voor het muurtje, óf de muur afbreken, uithuilen en opnieuw beginnen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gipsplaten bestaan uit een laag gips met aan beide zijden papier. Als het een badkamerwand is zal het groen gekleurd papier zijn, wat aangeeft dat het papier vochtbestendig is. Het papier zorgt voor de sterkte, het kan trek opnemen. Als na het weghalen van de tegels het papier ook meekomt is de sterkte weg. Sla er met je vuist op en kijk wat er gebeurt. Eventueel dus nieuwe platen ervoor plaatsen.