Wat kan ik bevestigen op de deur dat tussen een valdorpel en tochtstrip in zit?

Ik zou graag iets op de deur monteren, ipv erin(met een valdorpel moet je vaak gaan frezen).

Een tochtstrip die je bij de lokale bouwmarkt kan halen, bevatten alleen haartjes die je ook vaak bij de brievenbus hebt. Dat lijkt me niet te gaan werken.
Een valdorpel in de deur frezen vind ik teveel moeite en ik kan het ook gewoon niet...

Wat zit hier tussenin?

Er zijn ook valdorpels voor op de deur dacht ik? Het liefste heb ik nog iets zelfklevends.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dit mechanisme kan een oplossing zijn.
Het omvat een vast punt op de lijst van de deur en een vast punt op de deur zelf. Wanneer de deur wordt open gedraaid wordt de afstand tussen deze vaste punten korter en de stang die tussen deze vaste punten zit heft de deur dan omhoog. Ik heb dergelijk systeem gezien op vakantie in Birgel (D) en vond het zo geweldig bedacht dat ik er toen een foto heb van gemaakt.

Toegevoegd na 17 uur:
foto

Toegevoegd na 17 uur:
foto

Toegevoegd na 17 uur:
foto

Toegevoegd na 17 uur:
ik krijg de foto niet geplaatst, stuur uw mail adres naar; theodekoninck@hotmail;com
dan kan ik langs die weg misschien antwoorden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een valdorpel hóef je niet in te frezen. Die van mij is er ook gewoon op geschroefd. Je je hebt dan een iets minder goede afdichting, maar neem van mij aan dat het al heel wat beter is dan die enorme kier onder je deur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik had zo'n goedkope borstelstrip aan maan voordeur gemaakt in onze flat. Dingetje waz €6,- merkte al meteen de eerste dag verschil. Valdorpel is inderdaad gewoon op de deur te monteren. Te koop bij Praxis: https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-wonen/deuren/tochtwering/kelfort-valdorpel-aluminium-83-cm-binnen/buiten-10-stuks/5471434 VS wil zelf klevend, gewoon dubbelzijdige tape erachter. Komt wel snel los als je er een paar keer met de stofzuiger tegenaan tikt denk ik.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
*maan is mijn....
Wil graag plussen maar lukt niet op de mobiel :-(
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Mijn god! Dat had ik niet gezien! Waarom zou iemand er ook 10 willen hebben?! Ik heb gisteren avond even snel gekeken en ik dacht dat ik €23,90 gezien had. Je hebt helemaal gelijk, zou ik ook niet doen. Gelukkig zijn er ook los te koop via andere shops.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik ging kijken waarom het zo achterlijk duur was, en toen zag ik 10 stuks staan. Wie koopt dat nou? Alsof iemand 10 deuren heeft die allemaal zo'n ding nodig hebben. Ik zou hooguit mijn woonkamer deur er mee doen.