Kun je op dit moment buiten verven als de zon schijnt bij de huidige temperaturen?

Ik verf met alkydverf, de kleuren donkerrood en creme, wellicht maakt dat verschil?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Nu is het ideaal verf weer.
Niet te koud, niet te warm en de zon is niet al te krachtig meer, maar als je de keuze hebt altijd schilderen daar waar de zon er niet opstaat.

In de ochtend is het wel een beetje vochtig, je kan de vroege uren gebruiken om te schuren e.d.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Buitentoepassing van alkydverf is gebruikelijk. Aangezien er momenteel voor Nederland zeer representatieve temperaturen zijn is er geen enkele reden waarom je met dit weer geen alkydverf buiten zou kunnen aanbrengen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat de zon momenteel schijnt maakt daarbij ook geen verschil aangezien dat in Nederland helemaal niet uitzonderlijk is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uitstekend weer is het om te schilderen, er staat nu een goed drogende wind.
Alleen gezien de tijd van het jaar, niet voor 11 uur schilderen en niet meer na 3 uur in de middag.
De nachten zijn al erg koud en vochtig.