Na het verven van mijn dakgoot heb ik wat verf (alkyd) geknoeid op de bakstenen muur, hoe krijg ik dat er af?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (4)

Als het nog zacht is met thinner of terpentine, maar dan heb je best wat nodig want dat trekt in de muur en laat een witte waas na. Je bent dus wel even bezig met deppen. Laat de verf daarom rustig drogen en gebruik daarna verfafbijt. Dan laat het eenvoudig los. Bescherm je huid en je ogen bij het reinigen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Laten drogen en dan verwijderen met een staalborstel, in eerste instantie zal de muur hierdoor wat lichter kleuren, maar dat trekt weer bij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb dat ook gehad,nou dat is moeilijk te verwijderen hoor.
Het is mij gelukt,heel milieu onvriendelijk,maar gewoon met zoutzuur.
Daarna gelijk afspoelen,en je muur is weer schoon.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wel ff handschoenen aantrekken.
burgos
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met zoutzuur gaat dat echt niet lukken, dat lost geen verf op wel steen en cement.
Niet doen.
burgos
8 jaar geleden
Egt wel.
Is het nog zacht .? Dan boter . Direct er op . Daarna d'r boter plek met een sopje . Verf op je handen en lichaam of op huis dieren boter gebruiken .