is het mogelijk om de muren van een chalet/stacaravan met latex te verven?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De binnenmuren of de buitenmuren ?
Ja en nee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Binnen en buiten is latex te gebruiken wel even de goede pot voor de toepassing gebruiken
https://nl.wikipedia.org/wiki/Latexverf

Antwoorden (1)

Bij een chalet zijn de binnenmuren meestal van hout, in dat geval zou ik toch voor lakverf of beits kiezen, buiten ook trouwens. Een caravan heeft binnen ook houten, of kunststof wanden, deze kun je nadat je het ontvet en licht geschuurd hebt, stofvrij maken en verven met lakverf. Welke verf je kiest, ligt aan het materiaal wat je wil gaan schilderen, latex is bedoeld voor zuigende oppervlakten, zoals gipswanden, gestukte wanden, of bakstenen muren. Laat je voorlichten in een verfzaak, of bouwmarkt. Niet alleen over de verfsoort en merk, maar ook hoe je het beste resultaat krijgt en welke materialen je het beste kunt gebruiken.