Wat doen tegen gaatjes in muur?

Ik heb langer dan 10 jaar behang op mijn muur gehad. Nu hebben wij dit eraf gehaald, maar zaten er heel wat gaten in de muur. Grootste hebben we gevuld met allesvuller. Nu hebben wij er witte voorstrijk overheen gedaan net alleen alle gaatjes worden nu heel goed zichtbaar (zie foto).
Ons plan was om hierna een kleur verf met structuur erover heen te doen. Alleen kan dat nu nog wel of moet er eerst iets anders gebeuren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

De fout om met structuurverf de gaatjes dicht te willen smeren heb ik één keer begaan; dat werkt dus niet. Wil je het netjes hebben zal je de muur toch een dunne laag moeten afwerken. Een prima product hiervoor is Muurglad van Alabastine. Zelfs door een leek goed, netjes en glad op te brengen. Hierdoor maak je de wand mooi strak en vul je al die kleine luchtgaatjes zonder meteen te hoeven stucen. Daarna voorstrijk er over om te voorkomen dat de structuurverf te hard in de muur zuigt waardoor hij te snel droogt en dat komt de hechting niet bepaald ten goede.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Prima antwoord. Alabastine, of soort gelijk product voor dit doel.