Kan ik een boiler aansluiten met een 3 keer 230 volt aansluiting thuis?

Ik kan een boiler kopen en deze moet voeding krijgen, aldus de omschrijving, krachtstroom of driemaal 230 volt. Nu weet ik niet zeker of ik dit thuis op mijn meterkast zomaar kan aansluiten. Ik meen dat het mogelijk wel kan als de meterkast daarvoor geschikt is.

Wie heeft hier ervaring mee of kan wat meer duidelijkheid over geven? Het betreft een mono-drie koper van Daalderop (ouder model).

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
Op de boiler staat 400V (volt?) en 7500N (watt)?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Krachtstroom is 2x220 is 380 volt. Een gewone meterkast in een woonhuis heeft dit niet paraat.
3 maal 230 volt, ik neem aan dat ze drie verschillende groepen bedoelen. Zo te zien heb je 4 groepen.
Maar of je nu aan dit soort zware jongens moet beginnen in een woonhuis is maar de vraag.