Hoe kan ik de trapleuning weer goed vast maken?

die is al vaak gemaakt maar laat steeds weer los. de trapleuning. bij de bouten zitten nu flinke grote gaten in de muur. de muur is te zwak. ik heb de trapleuning nodig. want het gaat niet altijd helemaal goed. het traplopen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
33.6K

Het beste antwoord

Er schijnt speciale muurkit van bisonkit geloof ik te zijn.
Daar vul je de gaten mee op en ik geloof dat je dan gelijk de bouten er weer in moet draaien zodat het samen uithard.
Bij de doe het zelf weten ze vast wel wat ik bedoel, je bent ook vast niet de enige die dit probleem heeft trouwens.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het is van allebestine dus.:

supersterk vuller
sneldrogend vulmiddel op cementbasis voor het muurvast verankeren van trapleuningen, gordijnrails, hekwerken, contactdozen e.d. reparatie is in 15 minuten muurvast. ideaal als schroeven niet meer mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
succes... mocht je nu een erg poreuze muur of brokkelige muur hebben kan je er ook nog eerst een smetlat opmonteren, dan wordt alles nog steviger en heb je gelijk de gaten mooi weggewerkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is een goede tip, een houten lat tegen de muur schroeven, en dan daar de leuning op vastmaken

Andere antwoorden (8)

http://www.biedplaats.nl/klussen/zoek/trapleuning_maken

als je het wil laten maken, vraag anders eerst een offerte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met (grote) gatenvuller kun je de gaten vullen, of je kunt er een busje mee inmetselen waar je later de bouten van de trapleuning weer in kan vast draaien. Wellicht moet je de gaten dan nog iets groter/dieper maken. Wel HEEL goed laten drogen voor je de leuning er weer op zet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gaten dichtmaken,en 5 c.m verder opnieuw een gaatje
boren en opnieuw vastmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het een tussen muur is dus geen betonnen muur dan kun je het beste een plankje van ongeveer twee en half centimeter dik en ongeveer acht a tien centimeter hoog eerst aan de muur schroeven en dan op het plankje maak jij dan de trapleuning weer stevig vast met goeie houtschroeven .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit had ik ook in mijn huis, een erg broze muur. Niets bleef zitten! Wij hebben een brede plank er tegenaan gezet en op die plank de leuning vastgezet. De kracht van de leuning werkt nu niet op de muur maar op de plank. Als je de plank in een mooie kleur verft die past bij je muur, ziet het er ook nog eens mooi uit ook. De leuning zit na jaren inmiddels nog steeds stevig vast.
14 jaar geleden
De pluggen (het zijn speciale voor trapleuningen en hebben een naam die me even niet te binnen schiet) vastzetten met een zogenaamd 'chemisch anker', bedenk dan wel dat je de plug er ook nooit meer uitkrijgt.

Koop eerst nieuwe pluggen (ik heb ze uiteindelijk bij Breur in Rotterdam kunnen vinden, een gewone bouwmarkt verkoopt ze niet).

Als de achterkant van de muur een loze ruimte is kun je overwegen om bouten door de muur aan de andere kant van de muur vast te zetten.
paulus811
14 jaar geleden
je kunt in de gaten die er zitten een deuvel stoppen van de juiste maat
daarna kun je met een houtdraadbout je trapleuningssteuntjes {mooi woord he } weer vastzetten de deuvel zet uit en die vult dan het gat weer op en je leuning zit muurvast
ik heb dit zelf ook zo gedaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij werkte roodband prima, maar zie ook onderstaande link.