Hoe kan ik de dikke laag zout breken in mijn waterontharder?

Er is een dikke korst zout ontstaan die ik haast met geen mogelijkheid kan breken. Heb allerlei dingen geprobeerd (hamer en ijzeren staaf... etc). Enige ideeen zijn van harte welkom.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is het een vrijstaande ontharder, of een onderdeel van een apparaat?
Is het een gecombineerde ontharder, of een aparte zure en basische?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is een vrijstaande ontharder. De grote van een grote boiler en er zit een cilinder in gevuld met hars. Daar rondom heen wordt het zout gestrooid. Om de paar uur spoelt hij zichzelf en het zout heeft zich als een onderbreekbare koek gevormd.

Antwoorden (1)

Als het zout is, kun je het gewoon oplossen in (warm water) -maar waarschijnlijk is het kalk. Dara helpt water en een hamer niet bij (dan gaat alleen het verwarmingselement stuk), maar wel ontkalker: bijvoorbeeld azijnzuur of citroenzuur.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er zit geen verwarmingselement in want het is een waterontharder.
tinus1969
8 jaar geleden
@angeliquevin, okee misverstand, maar dat doet aan de rest van het antwoord niets af.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sorry maar ik krijg er met geen mogelijkheid beweging in..... denk dat er een nieuwe moet komen.