Wie weet een krachtig middel tegen schimmel in huis ANDERS dan chloorbleek, wat ook in HG zit,waar ik allergisch voor ben.

Het vochtprobleem is afdoende opgelost, graag zou ik concrete antwoorden op mijn vraag willen ontvangen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

http://www.goeievraag.nl/vraag/helpen-middel-schimmel-keuken-kastjes.35260

Hier staat wel een antwoord bij - een verwijzing naar een website, waar je misschien iets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk hier eens even daar staan echt alle middeltjes wel op die je misschien kunt proberen.
http://schoonmaak-tips.hyves.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna alle vochtproblemen worden veroorzaakt door een themperatuurverschil, tussen binnen en buiten en geen of te weinig isolatie.
Het vocht condenseert dan en kan schimmel veroorzaken.
Ook als je een afdoende middel zal vinden tegen schimmel, dan heb je nog steeds niet de oorzaak opgelost.
met flink stoken en luchten ben je het wel even kwijt, maar de oorzaak blijft, dus je schimmelprobleem komt terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schimmels gedijen in vochtige ruimte dat zul je wel weten maar ook in een stilstaande de lucht dus bij voldoende ventilatie zal de kans op schimmel minder groot zijn.
Ik weet niet goed wat je wilt maar vroeger maakte men ook gebruik van ongebluste kalk en tegenwoordig wel van een synthetische schimmelwerende verf. Maar het hangt er een beetje af waj je vochtvrij wil hebben.
Verder zijn er nog Vochtvreter van Bison, verwarmen en misschien wel isoleren maar ik ken de situatie niet.
Er zijn perspex schijfjes voor in de spouw die daar het ondenserende vocht opvangen en naar beneden afvoert hetgeen resteert in een lagere luchtvochtigheid.
Zoals je ziet plenty mogelijkehden al;le met een eiegen toepassing aan jou de keus.