Welk isolatiemateriaal gebruiken tussen twee muren?

Buitenmuur (gevel) en binnenmuur met spouw tussen, zou geïsoleerd moeten worden, maar heb hier totaal geen verstand van. Probleem is dat we enkel van boven zouden kunnen vullen, en dat er ijzeren baren tussen de twee muren vastgehecht zitten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

2 weken terug zijn bij mij de spouwmuren geïsoleerd met balletjes met een lijm ertussen. De spouw blijft hierdoor wel ventileren. Ze zijn van 's ochtends 8 tot smiddags half 2 bezig geweest. Binnen heb je geen troep want alles gebeurdt vanaf buiten. Zelf doen kan je dit niet, dan moet je van binnenuit het binnenblad van de muur isoleren, maar dat kost weer ruimte in je kamers.
De prijs viel mij uiteindelijk erg mee, en je krijgt er erg veel comfort voor terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wij hebben hier glaswol, en dat is volgensmij ook het meest gebruikte isolatie materiaal voor in de muren. Iets anders zou ik echt niet weten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kan je er door een gespecialiseerd bedrijf schuim in laten spuiten. Ir raad je aan contact op te nemen met je energiebedrijf daar er subsidies voor zijn. Meestal is het een halve dag werk voor die mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tegenwoordig kun je het laten inspuiten!
ziel ink
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spouwmuurisolatie. Dat zijn kleine korreltjes of vlokken voorzien van een bindmiddel (zodat het uithardt en op zijn plek blijft) en die in alle mogelijke hoeken, kieren en gaten van de spouw geblazen kunnen worden. Er zijn verschillende soorten, en het is geen klusje voor de doe-het-zelver. Ze vullen overigens door gaten in de buitenmuur die weer netjes afgewerkt worden.
Vraag tevoren wel verschillende offertes aan, en ga niet meteen met de eerste de beste in zee. Een paar oriënterende gesprekken, zodat je zelf ook weet wat je kiest en waar je aan begint zijn onmisbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
doe in iedergeval geen isolatie die je in de spouw laat spuiten naar een aantal jaren krijg je aan de binnenkant van je muren allemaal vocht plekken. wat vindt je van het idee de isolatie aan de buiten kant er tegen aan te maken ? Dat is namelijk het beste idee om je huis goed te isoleren (naderhand)

Maar spuit niks in de spouw dat heeft op den duur alleen maar nadelen !!!