Hoe verwijder ik de kop van een boor/schroefmachine Makita 6095D ?

Hoe verwijder ik de kop van een boor/schroefmachine Makita 6095D

Ik heb alle schroefjes los , ook voor in de boorkop.

Kan iemand duidelijk uitleggen hoe ik de boorkop er af krijg

BVD . Jan v d Aa

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
39.8K

Het beste antwoord

De kop zit op de spil geschroefd met rechtse draad. Hij is geborgd met een schroefje met linkse draad in de kop. Draai dat er eerst uit, dat gaat meestal redelijk gemakkelijk. Neem dan een 8mm inbussleutel en zet die met de korte kant in de boorkop. zet de boormachine in de langzaamste stand en het aandraaikoppel op boren. Geef dan met een klosje een tik op de sleutel in de richting van losdraaien van de kop. Na een paar tikken gaat hij meestal los.
Sommige boormachines hebben op de spil een paar vlakjes, waar een steeksleutel opgezet kan worden. Die vlakjes zijn alleen zo smal, dat je een steeksleutel flink af zult moeten slijpen om hem op de vlakjes te laten passen.

succes, Leo
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alle schroefjes?
Alle boorkoppen die ik ben tegen gekomen zitten met 1 schroef vast in de boorkop, die je er "verkeerd om" uitdraait.
Daarna een kwestie van trekken / wrikken. Zal goed vast zitten na al die jaren. Eventueel wat kruipolie een nachtje laten inwerken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nadat de schroef is verwijderd zal de kop en niet zomaar af te halen zijn. deze zit namelijk conisch op de spil. je moet dit met een spie doen. door deze tussen de kop en de machine te tikken. het mooiste is dit te doen met lichte tikjes aan één kant de dan weer een paar tikjes aan de tegenover gestelde kant. als je geen spie heb zou je het kunnen proberen met een halve wasknijper. maar het mooiste is natuurlijk een stalen spie.