Kun je hout verfen met waterverf?

Ik wil graag het kastje op de foto decoreren met waterverf

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (2)

Ja, dat kan. Wel moet je goed opletten met welke grondverf je vooraf een laag maakt. Wat en olie reageren namelijk niet op elkaar.

Ook met het aflakken van de bescherming moet je weer opletten met olie em water basis.

Het beste kun je naar een bouwmarkt gaan en "watergedragen" verf kopen. Deze kun je gemakkelijk aambrengen en aanmengen met water. Hoef je geen terpetine te kopen & het stinkt niet zo. Tot slot is de verf sneller droog.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Even voor de zekerheid: niet gaan verven met knutselverf/plakkaatverf. Dat gaat afgeven zodra het met water in contact komt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar vraagsteller gaat het kastje toch niet nat maken tijdens gebruik na het verven?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een vochtige doek om af te stoffen misschien, of een natte kring van een kopje met het een of ander? Is zo gebeurd.
Ivana
9 jaar geleden
Acrylverf kan wel. Gebruik ik zelfs voor verfwerk buiten (vogeltjes schilderen op kiezelstenen)